Nikon D80 + AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D80 + AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RobertMSE 18-08-2008
fantastische combinatie! enige minpuntje is dat hij voorover kantelt doordat de balans niet goed is, zeker i.c.m. batterypack MB-D80. Maar goed; dit heeft natuurlijk niets met de camera te maken want hoe groter/zwaarder het objectief hoe groter het probleem. Na enig wikken en wegen overgestapt van Pentax Ist naar deze D80 ivm groter lensaanbod en supersnelle autofocus. Daar vrienden van mij allang Nikon gebruikten doe ik nu weer serieus mee :) Volgende aankoop is een Tamron 70-300 objecief die gewoon veel te goedkoop is, zeker voor wat hij in het macrogebied presteert. Dan ga ik igg het driedubbele neerleggen voor een Nikkor met VR.:)

ansteri 02-10-2007
Na ongeveer 10 jaar ervaring met digitale camera's eindelijk deze spiegelreflex met kitlens gekocht. Mooie foto's, prettige bediening, snelle werking... Prima! Echter ook een teleurstellend gebrek: de zoomlens is niet stofdicht. Na een aantal maanden van gewoon gebruik bij gemiddelde omstandigheden zie ik nu duidelijk stof in de lens zitten. Gewoon als je er van de voorzijde in kijkt. Gelukkig nog niet zichtbaar op de foto's, maar toch niet prettig.
Dit hoort niet bij een kwaliteitsproduct wat mij betreft. Ik zou deze lens daarom dan ook niet aanraden.

jr2006 26-07-2007
Ben van mijn Sony R1 overgestapt op de Nikon D80 met 18-70 objectief, i.v.m. uitbreidings mogelijkheden SLR. Oefen er nu 3 weken mee en werkelijk het werkt perfect. Ondanks 35 jaar ervaring met analoog SLR kamera's van Nikon is een grondige bestudering van de gebruiksaanwijzing overigens wel zo prettig om de kamera te doorgronden.
Zelfs de kwaliteit van de opnamen zijn zichtbaar beter dan met de Sony, iets wat ik niet had verwacht.
Ook prettig aan deze kamera is de snelle reactie tijd bij het ontspannen wanneer je wat aktie foto's maakt.
Aanvankelijk wilde ik er de Tamron 17-50 F2,8 lens bij kopen maar heb op het laatste moment hiervan afgezien i.v.m. iets meer standaard bereikvan de 18-70.
Denk nu om ook de nieuwe Nikon lens 55-200 (VR) er bij aan te schaffen en heb dan een voor mij prima set met een bereik (kleinbeeld) 27 tot 300mm.

Ben voor het eerst sinds lange tijd weer echt tevreden met mijn apparatuur.

RSteve 25-03-2007
Heb de body gekocht omdat ik de 18-70 nog had liggen, perfekte combinatie, mooie foto's. De 135 krijgt na volledig zoomen donkere plekken in de hoeken.

Rapsskater 20-03-2007
Was ik in eerste instantie zo lyrisch over de D80 (met 18-70mm kitlens), ik heb blijkbaar niet de juiste overstap naar lenzen gemaakt..... Sinds kort een Sigma 24-70mm f2.8 en een Sigma 50-150mm f2.8 omdat ik kortere sluitertijden wilde hebben voor de aktiefoto's met mijn beide Dobermanns.......... maar:
Foto's vrijwel geen van allen echt scherp en allemaal stevig overbelicht............ Nikon D80 en Sigma toch niet zo'n gelukkige keuze ???
Het hele boeltje is terug naar de fabrikant en dan kan zo'n 6 weken gaan duren......

Iemand ervaring met het niet-compatibel zijn van Nikon en Sigma ???